Vi har en båt....

174668-95

Har inte skrivit på en hel vecka och detta har varit en upp och ner vänd vecka.

Jag har jobbat hela helgen, så pojkarna har fått klara sig själva och det har ju gått lysande.
Men min vecka...i onsdags var inte min dag!

Det började med att jag gick och prata i telefon, samtidigt som jag sortera lite sopor. Då tappa jag min telefon i backen så den gick sönder. Den ville inte komma igång igen, så jag har fått köpa en ny.
Har inte fått den ännu : (    Men kom fram till att det är min första mobiltelefon jag köper. Vi är inte så
intresserade av teknik saker i vår familj. Det ska bara fungera, man ska kunna ringa på telefonen, kanske
skicka nåt sms, men inte så mycke mer...

Sen gick jag ner till kolonilotten och skulle gräva borta sista biten av gräset, då upptäcker jag att nån elak
person har tagit mitt kompostgaller som stod ihopvikt på lotten. Jag blev sååå besviken på mänskligheten.

Lufsa hem efter ett tags letande, ser mig omkring i området och blir mer besviken att folk slänger sopor
överallt. Det ser så skräpigt ut och man blir så ledsen att inte andra bryr sig.

Senare på kvällen åker vi för att titta på en cykel åt mig. Då när jag står där i affären upptäcker jag att min
vigselring är borta
. Naturligtvis blir jag helt förstörd. Var kan jag har tappat den...tankarna far runt i huvet och
jag tänker hur min dag har varit.  Man har säkert varit på 100 olika platser. Åker direkt hem utan att tänka på
ny cykel, letar vidare hemma och där hittar jag den i mina handskar som jag hade när jag grävde.

Så nu hade jag bara lust att dra täcket över huvet och vakna upp på en bättre dag. På kvällen och dagen efter var inte mitt galler så viktigt längre kontra att jag hittade min ring som nu är hos guldsmed och blir lite mindre.

På bilden leker pojkarna båt och vi skickar en grattishälsning till kusin Emelie som fyller 15 år idag! Grattis gumman vi ses på söndag.

Kommentarer
Postat av: PAPPA HANS

Du borde kanske koncentrera dig på en sak i taget och prata mindre i telefon, det var ju för väl att vigselringen kom till rätta eller gör som din pappa lägg den på ett säkert ställe i hemmet där du kan ta fram den och minnas stunden då den gavs.

2007-04-24 @ 08:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback