Vuxenpoäng????

Nu är jag hemma hos mamma och pappa och har inte möjlighet att lägga ut några bilder. Men då blogga jag runt lite och hittade detta lilla test som verkade  lite kul.
Ni får gärna kopiera det och prova själv. Jag hitta det hos
Tinitott


Jobb (1p) - Jodå ett jobb har jag
Visitkort (1p) - Nej ett visitkort har jag aldrig haft
Konferens (1p) - Nej
Bor hos föräldrar (-2p) - Nej, men just nu är jag på besök en vecka hos mina föräldrar och då bor jag där
Vara sambo (1p) - Ja det har jag varit nästan hela livet. Har endast bott ensam en sommar annars på internat eller inneboende eller sambo
Vara förlovad (1p) - Jes, jag hittade min älskling och vi har varit förlovade snart i 7 år
Vara gift (2) - Ja vi slog sak i sak för två år sedan. vilken fest det blev, jag vill gifta mig igen med samma gubbe och vill ha en sån rolig fest igen
Skild (3p) - Nej
Äga villa (2p) - Nej, hyresrätt... men längtar efter eget!
Ha en bil (1p kombi + 1p) - Vi har kombi bil, praktisk med två barn och hund
Hund (1p) - Jo vi har hund. En svart labrador som låter som en gris ibland när han sniffar efter brudar.
Lån (1p) - Ja
Gemensam ekonomi (1p) - Jo vi delar på allt
Pensionsspara (1p) - Jo, lite...
Storhandla (1p) - Ja, oftast med veckohandling och matsedel.
ICA-kundkort (1p) - Japp.
Använda rabattkuponger (2p) - Jo någon gång händer det att vi utnyttjar rabatterna på Ica kortet.
Äga hushållsassistent (1p) - Vi fick en i bröllopsgåva och använder den när vi bakar. Himla smidigt
Äga diskmaskin (1p) - Jo det fanns en i lägenheten som vi flyttade in i. Himla skönt!!!!
Dubbelsäng (2p) - Ja våran härliga säng som vi oftast ligger fyra i på morgonen. Annars hade vi inte fått plats!
Ha julgran på julen (2p) - Jo det måste man ha och faktiskt en riktig gran. Våga vägra plastgran!!!
Gråa hår (1p) - Nej jag har inte hittat några ännu.
Celluliter (1p) - Förmodligen...
Prenumerera på morgontidning (1p) - Jo vi vill läsa tidningen till frukosten.
Lösa sudoko (1p) - Jag hamnar i stim och kan fastna i sudoko träsket.
Välja att inte svara i telefon (2p) - Ja ibland när det inte passar
Putsa fönster (1p) - Ibland måste man men väldigt sällan
Svampplockning (2p) - Nej endast en gång
Långfärdsskridskor (1p) - Ja ofta på vårvinter. Hemma har vi en underbar Vinterstad med upp plogade banor på Storsjön
Parmiddag (1p) - Eller nu blir det familjemiddag...:)
Vinprovning (1p) - Nej
Danskurs (1p) - Nej men vill gärna gå buggkurs när barnen blir lite äldre
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) - Nej men sist vi hade fest var det glitter och glamour tema.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - Nej
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - Ja ibland redan klockan sju efter sagan
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - Ja men ibland är det kul att träffa tjejerna
Spela Bingolotto (1p) - NEJ!
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - Nej han är lite för mysig för mig. Men jag gillar hans program!
Ha höftproblem (1p) - Nej
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - Nej jag är inte i Stockhlom så ofta!
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - Jo ibland så när man hör hur de behandlar sina medmänniskor

33 poäng känns ganska vuxet !!! Eller vad tycker du...?

Kommentarer
Postat av: TiniTott

Definitivt vuxen skulle jag gissa. Synd man inte hade någon resultatlista att gå efter =) Roligt att du oxå gjorde testet =) Vad fint du hade gjort ute tidigare, har inte hunnit in och läst så mycket som jag velat den sista tiden. Vad roligt att jag kunnat inspirera! Hoppas ni haft en härlig valborg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback