Hannes pysselhörna

174668-110174668-111

Nu när Lillebror börjar gå och krypa överallt, så händer det att Hannes blir lite irriterad på honom. 
När Hannes nu äntligen har börjat rita och måla. Då vill gärna Lillebror vara med att "hjälpa till".
Vilket gör Hannes lite arg ibland att aldrig få vara i fred. Att Hannes har börjat rita tycker vi är jätteroligt
eftersom Hannes har lagt allt krut på sin grovmotorik under sina första fyra år. Vi vill ju uppmuntra honom
nu när han tycker det är kul att rita och träna sin finmotorik. Så häromdan sa jag till Mattias
"Hannes måste få sin egen hörna med ett skrivbord"  "Okej, jag snickrar ihop ett bord åt honom"
Sagt och gjort nu är det färdigt och Hannes har fått en egen pysselhörna som vart KANON!!!!
Nu får han rita ifred eftersom Lillebror inte kommer upp till bordet, inte ännu i alla fall men med hans
klättringsförsök så kommer väl det också......

Kommentarer
Postat av: farmor och farfar

Åh, vad bra det blev. Skönt för Hannes med en egen liten hörna. Bra jobbat Mattias.

2007-05-28 @ 18:58:41
Postat av: Kusin Karin

Oj vad proffsigt det ser ut!

Postat av: Johannes

Det slog mig just att nu kanske Mattias kan komma och snickra ihop lite smarta lösningar till min lilla etta...=)
Nu har ju jag ingen lillebror som vill "hjälpa till" men jag slår vad om att om jag hade en så skulle jag behöva ett skrivbord.

2007-05-29 @ 23:30:14
URL: http://maceo.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback