Sol igår och snö idag = aprilväder.

174668-207
Nu är jag less på vintern. Igår var det en underbar vårdag. Vi gick en promenad till
en rolig lekgård och grabbarna gunga och åkte rutschkana. Så in en kortis för att
äta men sen fort ut igen i solen som värmde så gott. Sparken åkte ner i källaren och
Max cykel kom upp för första gången. Han satt på den och var så stolt när pappa
skjutsade runt honom på gården. Hannes cyklade och hoppade med killarna och
blev väldigt leriga. Men visst är det härligt med skitiga barn, de har ju såå kul.
Vi satt på baksidan och drack kaffe och fikade kex, jag räffsade bort lite gamla löv
som låg över alla fina lökar som börjar komma upp. Avslutade dagen med
friidrottsträning för Hannes del. Han tränade häck, löpning och höjdhopp.  Oj
vad kul det var men han var trött igår kväll och imorse. Max sprang runt på löparbanan
kanske 5 varv = 1000 meter så han somnade fort igår kväll.
Men så imorse vaknade vi och det var full snöstorm ute, man blir så matt på detta
aprilväder. Nu hade jag ställt in mig på att kunna plocka bort alla vinterkläder men icke.
Idag åkte overallen på igen. SUCK!!!
174668-208

Kommentarer
Postat av: johan

Ja, detta aprilväder, har slagit till här i Borlänge också. Är så trött på snö och slask nu. Vill plocka fram cykeln!. Vilka friidrottskillar det verkar bli av ligan. 1000 meter är inte dåligt, själv stupar jag efter 100.

kram på er

2008-04-07 @ 16:33:32
Postat av: Johannes

Mer snö, mer snö! Jag håller med. Det började vara riktigt skönt med asfalt och snöfritt. Idag kan ni längdhoppa i motvind...

2008-04-07 @ 17:43:12
Postat av: Martina Orre

Hejsan Åsa!

Det är bara till och flytta söderöver!:O) Igår var jag bortbjuden till en kompis och hon hade vitsippor på bordet....så är det här nere i södern vet du!
Men å andra sidan vi är inte måttligt avundssjuka på all skidåkning ni kan ägna er åt vintertid. Vi får väl nöja oss med en skidsemestervecka som får innehålla allt som hör vintern till med snö, kyla och en massa go skidåkning.

Vi ses vecka 19, det är ju snart!!!

Kramar
Martina

2008-04-09 @ 10:35:24
Postat av: morfar

Idag lördag morgon öser snön ned och igår plöjde bonden åkern och morfar eldade halmen som täckt rosorna och Ulla kom hit på sommardäck och vi satt i uteverandan och gosade oss.DET ÄR APRILVÄDER i
Småland

2008-04-12 @ 08:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback