Så var det helg igen...

I veckan har jag Max varit sjuk och vi har fått gå om varandra och varit hemma och tagit hand om honom. Han har varit som ett litet lakan som har gått efter mamma eller pappa med sin snuttefilt.
Tänk att barn blir så ynkliga när de har feber och hosta. Vissa nätter har vi sovit alla fyra i sängen.
På skolan går vi igenom olika definitioner på hälsa. Nu har jag en fråga till dig som bloggar här.

VAD ÄR HÄLSA FÖR DIG????

Hur jag definerar hälsa får ni läsa på söndag kväll.

Just nu är det många olika begrepp som snurrar runt i huvet och det är så kul och inspirerande att läsa så det tycker jag alla borde göra. Man lär sig något nytt varje dag. Just nu ska jag ta mig ett glas rött vin och ev. knopa ihop något alla hjärtans kort.

Många kramar till er där ute från lilla mig.

174668-186

Kommentarer
Postat av: Johannes

Hälsa kan vara t.ex. när man tar i hand...

Hälsa - Det beror på hur man ser på det, anser jag, subjektivt eller objektivt. Fysiskt eller mentalt. Individuellt eller som en del i en grupp. För att ta mig själv som exempel så skulle jag rent subjektivt säga att jag är vid god fysisk och mental hälsa. Objektivt tillhör jag troligtvis gruppen lönnfeta, unga vuxna, med lätta retardationer.

Allvarligt tror jag hälsa främst avgörs av din tanke om dig själv. En positiv stabil mental hälsa bör då kunna underlätta en fysisk ohälsa. Finns det någon logik i det? Sedan kan man fråga sig hur man uppnår en god mental hälsa.

Postat av: Din far

Otrivsamt arbete kan bidra till ohälsa.

2008-02-03 @ 10:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback