Barnens rum har blivit ..... målarrum för några dagar

Nu har grabbarna semester med farmor och farfar i Dalarna. Jag har flera projekt som är lättare att göra när barnen inte är hemma. Nu är de igång. Som storstäda förråden som det lätt blir att man bara packar in och aldrig rensar. Att måla grabbarnas våningssäng är nu igång som ni ser på bilderna här. För ett tag sedan gav min svärmor mig en ide att måla om kökssoffan och det håller jag också på med nu. Mattias undrar om jag har blivit smittade av vitsjukan, som han tycker ibland att hans mamma har. Men det blir så fint,  så tack för idén! Det blir ljus och fint nu i både kök och på grabbarnas rum.



Kommentarer
Postat av: farmor Kerstin

Hej Åsa!

Det blir toppenfint. Tänk vad färgat sofföverdrag och kuddar framträder snyggt. Kanske "vitsjukan" sprider sig men man måste få prova. Jag har i så fall haft den i många år och det har ännu inte gått över. Gillar man det inte, kan man alltid skrapa bort färgen igen. Det har jag nämligen gjort på er kökssoffa en gång i tiden när allt skulle vara furu. Väskan är lika fin på på bild som när vi såg den i affären. Den passar dig perfekt.

Barnen har det bra, full gas från morgon till kväll så farmor och farfar somnar ovaggade. Vi ses i helgen. Kram svärmor

2008-07-03 @ 11:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback