Vattkoppor har hamnat i familjen



Glass, det är gott när man är tussig. I onsdags så ringde Mattias på jobbet och berätta att nu var det Hannes tur, att få vattkoppor. Jag tror det har varit 8 fall på Hannes avdelning.
När man inte kommer ihåg hur det var när man själv hade vattkoppor. Jag tror jag bara var två år då. Så kan man inte förstå hur det kommer bli. Men efter varje natt så har det blåssat upp fler koppor. Det gör ont överallt och under nätterna är det mycke konstiga drömmar. Här kommer några bilder på mage och rygg.

 

Kommentarer
Postat av: farmor

Hej Hannes. Oj vad mycket prickar du fått. Förstår

att det är besvärligt och kliar nu. Jag minns när jag var liten och hade vattkoppor hur jobbigt det var. Det kliade jättemycket på mig. Vilken tur att mamma och pappa köpt hem päronsplitt för man vill ju inte ha så mycket mat när man är sjuk. Vila nu och krya på dig så ses vi snart när vi kommer och hämtar dig och Max. Massor av kramar och pussar till vår lilla sjukling. /Häls. Farmor

2008-06-13 @ 11:15:16
Postat av: Hannes morfar

Hej Hannes

Krya på dig

Tiita vad jag hittade i nätet

Vattkoppor är en ofarlig sjukdom som är lindrigare ju tidigare i livet man får den. Om man får vattkoppor efter puberteten är det fortfarande ofarligt, men själva sjukdomsförloppet kan bli svårare.



Det är bra att du drabbas nu

Hälsningar

morfar

2008-06-14 @ 14:38:05
Postat av: Kusin Karin

Usch och fy, väldigt svårt att sova då! Ovanligt att få det på sommaren eller???

2008-06-14 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback