Fin väder = målning

174668-238174668-237

Lillebror vattnar, pappa målar, mamma planterar, storebror cyklar med en kompis, douglas ligger och sover under busken. Ungefär så har vi haft det hela dagen idag. Nej skämt åsido, jag och Max har varit nere vid kolonilotten och förberett för odling. Sen en liten sväng till affären och handla glass och lekte vid nya linbanan på skolan. Vi har hunnit med mycke idag. Mattias har målat soffan, bordet, två stolar och en hylla. Det kommer bli så fint när det blir färdigt. Jag har planterat lite blommor i blomlådor och andra krukor. Hannes och Lukas har lekt hela dagen och ätit hos varandra. Lukas sa: Tänk om Hannes och jag var tvillingar! Jo du så hade vi haft det fullt upp. Med två som hoppar och cyklar över allt. Sen när de skildes åt sa Lukas: Ja det är ju en dag imorgon också, men jag tror inte den kan bli lika kul som idag. För idag har det varit superroligt. Det är en bra resention över dagen som han har lekt med Hannes. Hoppas ni har haft en lika bra dag som vi! Skriv gärna och berätta! Kramar till er från oss!

Kommentarer
Postat av: Johannes

Såg det där härligt ut, eller vad? Jag blir så pyssel- och fixsugen när jag ser hur ni jobbar och sliter. Jag hoppas veckan blir lika bra som helgen!

/J

2008-05-25 @ 22:57:51
Postat av: farmor Kerstin

Oj vad ni pysslar. Ska ni inte måla kökssoffan vit också? Det skulle väl vara fint. Funderar själv på att måla vår köksoffa vit hm ...... vi får se. Just nu är det lite trädgårdsprojekt som går först. Ser fram emot lite bilder när det är klart.
Ser även fram emot att få träffa er snart.
Kram till er alla till vi ses.

2008-05-26 @ 18:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback