Nya pysselprojekt....

Jag vet inte vad det ärmed mig och min gubbe men när våren och sommaren börjar nalkas så pirrar det i våra renoveringsfingrar och vi vill bara göra om hela tiden. Nu har vi en lång lista på alla saker vi ska måla VITT!!!
Alla möbler på barnen rum ska bli vita, det är en bokhylla, en träsoffa, ett skrivbord och träöbeln med två stolar och ett bord + att vi vill måla deras våningssäng. Det projektet vet jag inte hur vi ska få till. Vi får sätta upp tältet på gården, så får de sova där medans den torkar. NÄ, jag bara skojar.
Sen idag har vi gjort ett klipp. Vi är så nöjda båda två. Våra köksstolar har börjat ge upp, de är trasiga och hängiga. Men å andra sidan så har de ungefär 20 år på nacken. Vi hade dom hemma hos min mor och far när jag växte upp. Så vi har åkt runt och letat stolar till köket. Men herregud en ny stol kostar cirka 500 kronor om inte mer. Vi vill inte lägga våra slantar på detta just nu. så idag åkte vi till ZRondellen i stan, där de tar hand om gamla möbler och renoverar upp dom till befintligt skick. Hittade 5 stolar för 200 kronor. Vilket kap! Men lite färg och tyg kommer de bli kanonfina. Men de är inte jättestygga nu heller så vi väntar lite och målar när värmen kommer så vi kan stå ute. Att återanvända gamla möbler det är både bra för miljön och för plånboken och för själen.

174668-234 174668-235

Den gamla och den nya stolen!

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Du kan maila mig, skrev min adress.
Jag skriver gärna med dig.

Postat av: Åsa

Åsa *3...2 åsor som kommenterar hos en annan Åsa..=))
Fin stol, men visst ska man väl fynda! varför betala mer..?
Det kommer att bli jättefint!
Vi ha mycket gammalt som vi fräschat till o så köper man efter hand..
Ha det gott! Tack för titten hos mig!=)/ kram åsa

2008-05-23 @ 18:10:02
URL: http://asas.tradgardsblogg.se/
Postat av: Hans

Rätt tänk dottern min du brås på mig, betr. vitmålningen hyr en högtryckspruta och satsa vit färg så går det snabbt och enkelt

2008-05-24 @ 15:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback