Söndagsutflykt

Vi hade sovmorgon idag till halv nio, jag tror jag vaknade först av alla och låg kvar i sängen och läste min intressanta bok  "Den vita massajen". Ett spännande liv denna kvinna levde nere i Kenya under cirka fyra år. Jag tror inte så många utav oss skulle klara av att leva under så enkla förhållanden. Det är intressant att läsa om hennes liv som vit kvinna, bland alla massajer.  Pojkarna sov längre idag för vi var borta på middag igår och det blev senare än vanligt.
När vi väl hade vaknat, var vi snabba och pigga på att göra en cykelutflykt tillsammans med kompisar. Vi lastade på cyklarna på bilen och åkte ut på Andersön, sedan cyklade vi en fin skogsstig längs vattnet. Stannade och grillade längs vägen och barnen lekte vid vattnet och i skogen. En härlig utflykt i fin vädret. Precis när vi hade kommit hem, så började det hagla och regna. Men nu kan vi vara inne och mysa utan dåligt samvete.

174668-233

Kommentarer
Postat av: Johan

Åååå va mysigt att va ute på cykelutflykt. Jag och Anna var upp till Leksand och fika igår (lördag). Där va det 3dm snö. Brrrr.

Kram Johan o Anna

2008-05-18 @ 19:35:19
Postat av: Hans&Ingegerd

Ja det är härligt att komma ut i naturen, vi hade en fin dag på Öland i lördags och såg massvis med gullvivor,orkideer och Arontorps Ros på naturreservaten Jordtorpsåsen o Arontorp sedan var vi på nybyggda KK (Kalmar konstmuseum) i stadsparken vid slottet. I fredags när vi kom fram kolloade vi in växtligheten på hennes kollo
Hälsningar pappa

2008-05-19 @ 09:34:44
Postat av: Johannes

Skönt att ni hann ut i solen! det var svårare att utflykta i regnet/snön på eftermiddagen. =)

Ha en skön dag!

2008-05-19 @ 12:47:59
Postat av: Carina

Åh, vad härligt det ser ut! Jag längtar verkligen "hem" när jag ser såna bilder. Fast vi har det jättefint här också med naturen inpå knuten. Igår när vi var ute och gick stötte vi på ett rådjur. Det gör att hemlängtan mildras lite iaf....
Vi ser verkligen fram emot att få besök av er. Vi har en lekplats alldeles bredvid oss och lekstuga på gården till Hannes, Max och Olivia. :) Dessutom så har vi ju gården till Douglas nu!
Ja, tänka sig att det blev en blogg för oss också.... men det är ju faktiskt Olivia som skriver. ;)
Kram till er från oss. Vi saknar er!

Postat av: Hans

I kväll är det härligt på Piren dit jag är bjuden av vår italienska leverantör av pappersmaskinsreservdelar
Hälsning pappa & morfar

2008-05-22 @ 18:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback