Stämpelmålning

Idag var jag iväg till stan och letade material för att färglägga mina nya stämplar. Nya stämplar från hänglar, de är helt underbara! Men jag vet inte vilken teknik jag föredrar. Att måla med färgpennor eller att måla med vattenfärger och pensel. Jag har inte lärt mig ännu allt men just nu testar jag lite med det jag har hemma. Men konturerna bleknar och suddas ut. Kvinnan på Panduro berättade att hon brukar använda embossing för att förstärka linjerna. Vad tycker ni där ute? Ge mig gärna lite tips. Jag lägger ut två bilder som jag har kladdat på. Den vänstra är med vattenfärg och den högra med akvarell pennor. Jag har monterat mina stämplar på EZ Mount. Efter tips från asamia. Tack för detta!

Skriv gärna vad ni tycker och ge mig lite tips!

174668-239

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Kul att du kom igång, och att du fick till det med stämplarna. Hör av dig igen om du vill ha fler tips. Ett tips ang målningen, är att akvarellpennor kan man måla lite i kanterna med, och sen ta vatten i en pensel och dra mot mitten - då får du ett ljusare motiv, med skuggor.
*Kram*

Postat av: Ingrid

Tack för alla trevliga bilder vi får se!
Det bor en konstnär i dig, Åsa!
Kram till alla!
G-farmor

2008-05-27 @ 10:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback