Nya projekt....decoupage

Det har hänt lite saker de sista dagarna. Vi har köpt ny bil och i helgen var vi "tvungna" att testköra den. Åkte en tur till Sundsvall tur och retur över dagen. Naturligtvis gick vi på Biltema och IKEA. På biltema var vi tvungna och införskaffa nya saker till bilen och på IKEA hittar man ju alltid roliga saker. Jag har mina pyssselsaker utspridda överallt, så nu köpte jag en liten minibyrå för att ha det samlat på ett ställe. Borde skaffa fler men platsen finns inte just nu. Dessa är ju träfärgade men hade sett ett tips på Asamia:s pysselhörna att dekorera den. Så jag läste lite om decoupage och satte igång. Sprang på stan och letade servetter, nu är den färdig och jag blev supernöjd. Vilket roligt pyssel!!! Nu ska vi fixa till flera saker här hemma. Hannes ville göra lika som mamma men han skulle ha döskallar. Jag hittade inte några servetter med döskallar så det fick bli spiderman tema istället.



Kommentarer
Postat av: Martina Orre

Hej Åsa!



Ja, det blev verkligen superfint!Jösses vad pysslig du är, verkligen fina alster du gör!



Åsa, är ni hemma något i jul så vi kan ses kanske?



Kramar

Martina

2008-11-12 @ 06:45:42
Postat av: Ingrid

Du är suverän, Åsa!

Jättefint!



Kramar till alla!

Farmor i Hytting

2008-11-12 @ 09:11:40
Postat av: Nasima Raask

Hej Åsa!

Vad fin byrån blev, var får du all pysselenergi ifrån? Hoppas att allt är bra med Er, hälsa herrarna Lindblå.



Kramar

Nasima

2008-11-12 @ 10:43:54
Postat av: Camilla



Hej Åsa!



Vilken fantasi du har som får till sådana fina saker. Jag är verkligen imponerad av ditt pyssel.



Kul och se vad ni sysselsätter er med... Visste redan att ni tycker om friluftsliv.



Hör av dig om du vill ta en fika. Nu har vi praktik i fyra veckor och jag ska vara i mörsil.

Kram Camilla

2008-11-12 @ 22:06:31
Postat av: Johannes

Jadu Åsa!



Om man upplever livets alla känslotillstånd på mindre än tio timmar, och det tillsammans med undertecknad som inte sägs ha alla får i hagen, kndianer i kanot etc. Då är det kanske inte så konstigt att man somnar på soffan när man kommer hem =).



Såg din byrå idag och vill bara säga till de som möjligen läser detta att den är, om möjligt, ännu finare i verkligheten än på bild. Fast jag är inte helt säker att lådorna var i dä.



Ha det! //Johannes

Postat av: Hans

Ja det tydligt att du gillar denna teknik att försköna ert hem och sprida vackra kort till oss.

Hälsningar pappa

PS mor din får väl skriva en egen kommentar.Jag kom precis hem från ett besök hos min syster Gunilla i två nätter då vi promenerade runt i den Göteborgska miljön.

2008-11-13 @ 20:17:14
Postat av: Åsa/asamia

Jättefin!!!! Roligt att du inspirerades av migKram

Jag använde mönstrat papper och dekopagelim, det blev också bra. Kanske ett tips ifall du inte hittar servetter med rätt motiv nästa gång. Mönstrat papper håller ju bra också, det är lite tjockare. Jag målade med dekopagelim först, sen papper och sen två lager lim,som fick torka emellan.

2008-11-15 @ 08:38:01
URL: http://asamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback